گل پسرا قند عسلاگل پسرا قند عسلا، تا این لحظه: 10 سال و 8 ماه و 27 روز سن داره
بابا سعیدبابا سعید، تا این لحظه: 40 سال و 8 ماه و 17 روز سن داره
مامانمامان، تا این لحظه: 37 سال و 10 ماه سن داره

سه قلو ، قند عسلا گل پسرا

چی بخوریم ؟

1393/8/25 15:00
1,203 بازدید
اشتراک گذاری

از همه دوستان که در مورد خواب بچه ها راهنمایی و حتی همدلی کردن ممنون.

مطلبی که دستگیرم شد اینکه توی این سن نمی تونم بچه ها را مجبور به خواب کنم و البته  مهمتر اینکه من تنها نیستم که این مشکل را دارم چون تا حالا فکر می کردم چون دست تنهام بچه هام در مورد خوابشون اذیت می شن .

جمعه نهار خودمون و بچه ها را زودتر درست کردم و قند عسلها را بردیمشون پارک نزدیک خونه یکمی سرسره بازی کردن و یکمی راه رفتن و بیشتر متعجب به بچه های بزرگتر نگاه می کردن و ارسلان می خواست مثل بقیه از پله های سرسره بالا بره منم یه بار همراهیش کردم اما به علت وزن بالا و نگاهان جستجوگر و بعضا ... دیگه امکانش نبود . یکی هم روی صندلی نشستن و عکس گرفتن

وقتی برگشتیم خونه من که داشتم ناهارشون را میکس می کردم و باباشون نگهشون داشته بود (هر وقت از بیرون میایم خونه گریه می کنن و اگه فرصت پیش بیاد دوباره خودشون را از در میندازن بیرون) ارشیا همنجوری خوابش برد ارسلان و اردلان را هم تا گذاشتم روی پام غذا بدم خوابش برد.

حالا تمرکز رفته سراغ غذاشون .

یک روز در میان مرغ و گوشت قرمز (معمولا توی شیشه به صورت عصاره درست می کنم بعد به سوپشون اضافه می کنم) می خورن و هفته ای یک بار هم جگر و یک روز درمیان تخم بلدرچین (تمایلی به تخم مرغ معمولی ندارن) یا کوکو سیب زمینی که بتون تخم مرغ را بهشون بدم . یا توی فرنی زرده تخم مرغ می زنم و هفته ای 2 بار فرنی درست می کنم با مغز بادام و پسته و گردو . گاهی نون ماست چکیده و پنیر هم می دم . غذای سرخ کردنی هم خیلی کم می دم گاهی ماهی سیب زمین سرخ کرده و اگه تخم بلدرچین نداشته باشم تخم مرغ نمیرو یا کوکو که با کره تلمبی درست می کنم.

مشکل اینجاست که تنوع در روز کم میارم طی هفته سوپشون یه بار با برنج یه بار با جو و یه بار با بلغور گندم درست میشه گاهی هم با رشته فرنگی و برنج . سبزی و عدس و ماش و هویج هم می ریزم اما بقیه حبوباتها را زیاد ندادم . 

هنوز هم تمایلشون به سوپ هست و غذای سفت را خیلی خوب نمی خورن.

اگر سو پشون را میکس کنم بیشتر می خورن و اگه توی بغلم بگیرم و یا روی پام بخوابونم بیشتر می خورن.

حالا می خوام ازتون خواهش کنم بگین دیگه چی بخورن که قدرت بدنیشون بالا بره و مقاومتشون توی بیماری بیشتر بشه وزن گیریشون متعادل هست نه زیاده نه کم . مناسبه.

از همه ممنونم.

 

 

پسندها (5)

نظرات (7)

مامان ریحانه
25 آبان 93 20:04
عزیزم خسته نباشی خدا سلامتی بده گلم من برای نازنین یه موقع هایی کته درست می کردم و توش گوشت چرخ کرده می ریختم و یه کمی هم شوید خشک یا تازه فرق نمی کنه خیلی دوست داشت می خورد حالا شما هم امتحان کن شاید دوست داشته باشند
مرضیه(مامان 3جوجه طلایی)
پاسخ
ممنونم . نازنینم را محکم ببوسید.حقیقتش من هم درست می کردم اما گوشت چرخ کرده از بازار خریده بودم بهشون نیوفتاد ولی می شه با عصاره گوشت هم درست کنم . از راهنماییتون ممنون.
مامی جون
25 آبان 93 20:18
سلام مامان مهربون خوبید کوچولوهاخوبن؟؟؟؟ اره گوشت توشیشه خیلی مقوی و خوبه... سوپ هم خوبه ولی من هرچه تلاش میکنم تانگارجون سوپ بخوره بیفایده هست موفق نمیشم ازوقتی کوچیک بود بدش میامد ولی درعوض ماکارونی برنج ساده استامبولی عدس پلو خوراک لوبیاقرمز و نودل ....وصبحانه شیربرنج شوله زرد شیرموز نان با شکلات شیشه یی وکره وماست خیلی دوست داره چون نگار8ماه ازنی نیهاتون بزرگتره غذاهای خودمونو میخوره چندماه بعد میتونید دوست داشته باشید ایناروهم به لیستش اضافه کنید امیدوارم همیشه بچه های نازنینتون سالم وعاقبت بخیرباشن عزیزم
مرضیه(مامان 3جوجه طلایی)
پاسخ
ممنونم .نگار جونم را محکم ببوسید.
سمیه
26 آبان 93 8:04
سلام دوسی خوبی ؟ امیدوارم که همیشه در پناه خداوند باشید عزیزم خدا رو شکر زهرا بهتره ، دکتر دارو هم ننوشت امروز به امید خدا بخیه ها کشیده می شه ممنونم از همدردیت ما هم موقع بخیه خوردن سر زهرا حال درستی نداشتم من که دائما" گریه می کردم باباش هم سرشو از ناراحتی انداخته بود پائین خدا به خیر گذروند ، می بوسمت
مرضیه(مامان 3جوجه طلایی)
پاسخ
مرسی در پناه حق همیشه سلامت باشین شما و همسر و دو گل زندگیتون.
طاهره سادات
26 آبان 93 9:47
سلام مامان صبور. خیلی خوشحالم با وبلاگتون اشنا شدم. شاید باورتون نشه اما کل 10صفحه ی وبلاگتون رو خوندم! من بچه ی خاهرم 7ماهه بدنیا اومد و 1400 بود و زمان خیلی خیلی سختی واسش گذشت تا 100گرم 100گرم به وزن بچه ش اضافه بشه! و وقتی خوندم که سه قلوهای شما زیر 2کیلو بودن از عمق وجودم واستون دعای سلامتی و صحت کردم. ایشالا همیشه درکنار همسرتون سلامت باشین و شاهد روزهای خوش سه قلوهای نازنینتون باشین...
مرضیه(مامان 3جوجه طلایی)
پاسخ
مرسی عزیز دلم . خدا فرشته خواهرتون را حفظ کنه . به وبتون سر زدم اما همه رمز داره که خیلی مرموزین خانوم
مامان زهرا وسارا
26 آبان 93 11:34
لام عزیزم . . . بوس بوس بوس . . به نظرم غدای سفره بده دیگه الان وقتشه همه چی بخورن اگه عداسفره عادتشون ندی باز باید همیشه براشون چیز متفاوت بپزی اونوقت کارت سخت تر میشه یه هویی نه ولی کم کم کمک عادتشون بده هر جی سر سفره است بخورن خودشون بخورن اگه عادت کنن دهنشون کنی یا بدوی دنبالشون دیگه کارت در اومده الان کسی می شناسم بچه اش یکی هست و هشت سالشه هنوز دنبالش می دوه و شکلک در میاره تا عدا بخوره . . .ببخشید ولی یه پارچه بزرگ پهن کن و سه تاییشون بنشون که خودشون بخورن البته واقعا کار مشکلیه من دو تا دختر داره با فاصله سنی دوسال و نیم نمی تونم یه ساعت کنار هم بنشونمشون... اما باید عادتشون بدی خودشون کم کم عدابخورن ... خیلی هم نگران نباش خودشون گشنه بشن سراع عدا میان . . مواطب گل پسرا باش هنو براش شکل
مرضیه(مامان 3جوجه طلایی)
پاسخ
مرسی عزیزم . راهنمایی خوبی بود حتما امروز اجراش می کنم.
مامی جون
27 آبان 93 13:15
سلام خانمی من بعضی مواقع لوبیا قرمز تنهایی میپزم با سیب زمینی ورب روغن بعضی مواقع با نودل ریز ... نودلهارو تنهایی میپزم بامواد لوبیا مثل ماکارونی 10دقیقه دم میکنم ولی وقتی کوچیکتر بود لوبیا رو با اب گرم خیس میکردم پوستش تو اب جدامیشد وهمونطور که توضیح دادم میپختم با این تفاوت که پوستشوجدامیکردم چون نمیتونست هضم کنه
مرضیه(مامان 3جوجه طلایی)
پاسخ
مرسی از راهنماییتون
مامان فاطمه
30 آبان 93 22:53
مامان مهربون دیگه کم کم غذا های سفت تر مثل کته و خورس میکس شده یا کوشت پخته و میکس شده و یه وده هم غذا های خودتونو یعنی غذای صفره رو بده تو میوه ها موز و لیمو شرین کامل ترین میوه هستن اب لیمو شیرین خیلی براشون خوبه حتما سعی کن بهشون بدی از این به بعد هفته ای یک بار تو سوپشونم یه شلغم رنده کن از سرما خوردگی جلو گیری میکنه حتما روزی سه وعده شیرو بهشون بده عزیزم میشه وزن و قدشونو بنویسی مرسی مهدیار الان یک سال و ده ماهشه 10 کیلو قدشم 82
مرضیه(مامان 3جوجه طلایی)
پاسخ
مرسی عزیزم تقریبا این چیزها را بچه ها می خورن و شلغم هر روز توی سوپشون هست . چکاپ 15 ماهگی بچه ها را نتونستم ببرم هر وقت رفتم می گم اما حدود 10 کیلو هستن.