گل پسرا قند عسلاگل پسرا قند عسلا، تا این لحظه: 10 سال و 8 ماه و 21 روز سن داره
بابا سعیدبابا سعید، تا این لحظه: 40 سال و 8 ماه و 11 روز سن داره
مامانمامان، تا این لحظه: 37 سال و 9 ماه و 25 روز سن داره

سه قلو ، قند عسلا گل پسرا

اخلاق بچه ها

1394/7/11 11:14
859 بازدید
اشتراک گذاری

سعی می کنم صبورانه و  با محبت رفتار کنم و از الفاظ زیبایی استفاده کنم برای صدا کردنتون اما صبرم را تموم می کنین . 

یاد گرفتین که آشغال نریزین حتی بیرون از خونه . توی خونه آشغال را می گذارین روی کابینت بیرون به دستم می دین. از خرده کاغذ و ... گرفته تا هسته میوه.

وقتی قرار غذا بخورین یا میوه خودتون زیر انداز پهن می کنین ، اگر هم من پهن کنم می دوین میاین می شینین اگر از غذا یا میوه یا خوردنی خوشتون نیامد پا می شین میرین.

دارین یاد می گیرن هر چی بهتون بدم بگین مرسی . دیروز که سر سفره بابا به ارشیا قاشق داد ارشیا خیلی عادی گفت مرسی اما بابا چنان ذوقی که که نگو و برای من که کنارش بودم دور از ارشیا تعریف می کرد منم که این رفتار برام عادی بود لبخندی زدم و تأیید کردم که بابا ناراحت نشه .

گاهی دوست دارین کاغذ ریز کنین یا دستمال کاغذی اشکالی نداره مانع نمی شم ولی وقتی بازیتون تمام شد ازتون می خواهم ببرین روی کابینت بگذارین، جوجه های من هم از همدیگه سبقت می گیرن که کی بشتر ببره.

وقتی میوه میدم به یکی ، می گم به بقیه هم بده و همیشه اینکار را می کنین به غیر از گاهی مواقع.

وقتی شکلات میدم میگم به همه بدین حتما اینکار را می کنین.

یه وقتهایی که خونه مامان شکلات می بینین ازتون بگیرم اعتراض نمی کنین چون دوست ندارم با این ماده بی ارزش خودتون را سیر کنین اما روزی یکی اشکالی نداره چون خیلی دوست دارین اما اردلان شکلاتی به غیر از کاکائو نمی خوره حتی شکلات تلخ هم دوست داره اما غیر کاکائو دوست نداره.

جارو نپتون را از من می گیرن خونه را تمیز کنین بعد هم میاارین توی سینک باز می کنین که آشغالهاش خالی بشه.

سعی می کنم یادتون بدم از دست هم به زور اسباب بازی نگیرین البته طاقتتون کمه و گاهی هم اینکار را می کنین . اما وقتی خونه عزیز جون رادین با تبلت بازی می کنه بهانه می گیرن و من مدام تکرار می کنه مال خودشه اگه دوست داشت به شما میده، ببینم خیلی ناراحتین میارمتون پایین یه چیزی که دوست دارین بهتون میدم. این اخلاقتون خیلی هم مورد توجه مربیتون قرار گرفته.

از مهد که میاین می گم من برم لباسم را عوض کنم شما هم لباساتون را در میارین.

بدون اجازه چیزی از توی ظرف میوه و شیرینی و شکلات خونه کسی بر نمی دارین مگه من اجازه بدم.

همه بچه ها توی این سن دیگه از پوشک بدشون میاد اما شما حتی همدیگه را هم پوشک می کنین و گاهی ارسلان اجازه نمیده پوشکش کنم میگه بلد بلد یعنی خودم بلدم.

سلام کردن را دوست دارین اما نه به غریبه ها من هم تحت فشار نمیگذارمتون .

ارتفاع و تاریکی را دوست دارین و این اخلاقتون به خودم رفته. سرسره های بلندی که بچه های بزرگتر از شما هم سوار نمی شن ، شما دوست دارین اما من کاملا مراقبم و حتی گاهی باهاتون بالا هم میام. شاید همین بهتون جرأت میده . وقتی خونه را تاریک می کنیم که بخوابین کلی ذوق می کنین و می خندین و جیغ می کشین و میدوین و من هم مجبور می شم روشن کنم که شرایط بدتر نشه.

خیلی همدیگه را دوست دارین با هم شوخی می کنین . حتی میاین شکم همیدگه را هم قلقلک میدن مثل بزرگترها دهنتون را می گذارین روی شکم همدیگه و فوت می کنین و قهقهه می زنین . این وقتها هست که هر مادری اشک ذوق میریزه.

یادتون دادم پشت هم باشین و مواظب هم . اگه یکی گریه بکنه به بقیه میگم برین نازش کنین بوسش کنین البته اینجور مواقع ارسلان بدش میاد بوسش کنین و اردلان با محبت دستش را بوس می کنه یا سرش را از روی موهاش. ارسلان هم پیشونی کسی را که گریه می کنه می بوسه اما ارشیا خیلی با مزه سر فرد را کج می کنه می بوسه

خیلی کنجکاوین و همین باعث شده دیگران خیلی دعواتون بکنن . براشون هم مهم نیست که من ناراحت بشم.

 

پسندها (9)

نظرات (5)

مامان باران
11 مهر 94 15:14
سلام پسرهای گل و با ادب قطعا تربیت و یاد دادن ادب به سه فرزند هم سختی خاص خودش و داره ولی وقتی خدای بخشنده چندتا از فرشته هاشو به یکی هدیه میده قطعا توانایی هایی در او دیده و این همه نتیجه صبر و اخلاق مادر مهربون و نمونه این سه گل پسره... من که قطعا هنوز هم بچه ها رو از روی عکس هم نمیتونم تشخیص بدم ولی ماشالا به هر 3تا پسر
مرضیه(مامان 3جوجه طلایی)
پاسخ
مرسی عزیزم. قابل این همه تعریف نیستم . به کلمه صبر که رسیدم دلم غوغا شد دعا کنین صبر داشته باشم . نمی دونستم نمیشناسین . فکر می کردم ... بازم اسم می نویسم عزیزم.
✿ ماMے jوטּ✿
13 مهر 94 20:56
ای جانم عزیزممم....چه بچه های مهربوووونی خداحفظشون کنه وهمیشه داداشا مراقب هم باشن دوست عزیزم چقدر خوبه چندبچه داشته باشیم همسن وهمبازی هم باشن خوش بحالتووون درسته سختی های داره وقتی کوچکن ..ولی خیلی خوبه همسن همن همبازیشونو دارن خدانگهدارشون باشه ....
مرضیه(مامان 3جوجه طلایی)
پاسخ
مرسی عزیزم. این چیزا فقط فانتزی موضوع هست . فقط خدا می دونه تو دلم چه غوغایی...
مامان ریحانه
15 مهر 94 15:56
سلام مرضیه جون خوبی عزیزم جوجو خوشگلا چطورن میگم مرضیه جون فعلا اومدم بگم فدای همه ی شیر زبونیها و بازیهای مسالمت آمیز و اخلاقای خوبشون مهد رفتن و جشن تولد نازشون مرضیه جون ماشالله پستای زیادی گذاشتی از وروجکای ناز دارم میرم کاشان برگردم حتما بازم میام روی ماهشونو ببوس
مرضیه(مامان 3جوجه طلایی)
پاسخ
مرسی دوست عزیزم.سفر بی خطر و خوش
عباس پدر مهربان
16 مهر 94 10:49
سلام ممنون که وب من را لینک کردید . انشالاه همیشه با هم و دیگران مهربان باشند .
مرضیه(مامان 3جوجه طلایی)
پاسخ
اختیار دارین. انشاءالله
مامان فدیا
18 مهر 94 12:30
چه بچه های خوب و با ادبی افرین به شما ادرین هم یاد گرفته اکه خونه کسی باشیم اصلا بدون اجازه دست به هیچی نمیزنه میاد دست منو میگیره میبره بالا سر اون چیز تا بهش بدم
مرضیه(مامان 3جوجه طلایی)
پاسخ
ممنونم . آفرین به ادرین جون.