گل پسرا قند عسلاگل پسرا قند عسلا، تا این لحظه: 10 سال و 8 ماه و 27 روز سن داره
بابا سعیدبابا سعید، تا این لحظه: 40 سال و 8 ماه و 17 روز سن داره
مامانمامان، تا این لحظه: 37 سال و 10 ماه سن داره

سه قلو ، قند عسلا گل پسرا

خواب

1393/8/20 15:02
289 بازدید
اشتراک گذاری

از نظرات همه ممنونم بازم راهنمایی میخوام لطفا.

داروی دیفن هیدرامین را دکتر احمد شاه فرهت خیلی با جدیت تجویز کرد که من یه مدت دادم دیگه ندادم . اگه بچه ها ساعت 12 هم بخوابن من راضی هستم اما چند وقتی هست که دیگه دیر می خوابن. 

منم می خوام یه هفته ای بدم تا خوابشون تنظیم بشه بعد قطع می کنم.

قبلا خیلی در دادن این دارو ممانعت نشون می دادم حاضر بودم تا صبح هم بیدار بمونم اما مشکلم اینکه بچه ها تا ظهر می خوابن هر دو سه ساعت هم شیر می خورن نتیجش میشه 2 یا نهایتا 3 وعده غذا که خوب کمه دیگه باید 5 وعده بخورن اما همش خوابن. من شب از ساعت 12 به بعد دیگه حال سر و کله زدن با بچه ها را ندارم که غذا بخورن یعنی همش در حال چورت زدن هستم.

باباشون ساعت 8 تا 10 شب میاد خونه خوب باید بابا هم به خودشون ببینن.

ساعت 11یا 12 خاموشی مطلق هست حتی چراغ خواب هم روشن نمی کنم اما چشمای قشنگشون عادت کرده اصلا از تاریکی که نمی ترسن و ناراحت نمی شن بماند تازه ذوق هم می زنن و می دوند و جیغ و قه قهه تازه دنبال هم می کنن و میذوقن. خدا را شکر از پسری که از تاریکی بترسم خیلی خوشم نمیاد باید شیر باشن.

اونقدر توی تاریکی قشنگ بازی می کنند که وقتی خونه کسی هستیم همه از اتاقا میان بیرون که اینا رو ببینن و ازشون عکس بگیرن. آخه معمولا اینجور وقتا ما توی نشیمن هستیم و هرکی می خواد بخوابه میره توی اتاق. 

بازم راهنماییم کنین . ممنون می شم.

بچه ها هر ساعتی که صبح بیدار بشن یه ساعت بعد به مدت یک ساعت می خوابن . 4 ساعت بعد هم یک ساعت می خوابن و آخرین خوابشون ساعت 5 یا 6 عصر هست که از 6 یا 7 شب دیگه بیدارن تا خواب شب. این خواب آخری را نمی تونم جلوش را بگیرم حتی صورتشون را میشورم و غذا می دم بازی می کنم بعد که غافل بشم حدود یک ساعت بعد می بینم یه جا تکیه دادن و خوابیدن.

از راهنماییهاتون پیشا پیش ممنونم.

پسندها (3)

نظرات (6)

مامان امیر عباس و ارغوان (دوقلوها)
20 آبان 93 15:46
عزیزای من خدا نگهدارشون باشه مامانی بچه های من تا چند ماه پیش یعنی همسن سه قلوها که بودن ساعت 9 میخوابیدن و ساعت 12شب شیر میدادم بهشون تا صبح ساعت 6 یکبار شیر میخوردن و ساعت 9 و 10 هم بیدار میشدن .ظهر هم ساعت 1شیر میخوردن تا3 میخوابیدن . اما الان یه کم تغییر کردن شب ساعت 11 میخوابن. صبح ساعت 11 بیدار میشن . ظهر هم 2تا4 میخوابن . شیر هم فقط سه بار در روز میخورن . غذا هم معمولا سه بار .البته که خیلی بد غذا هستن و در خوردن غذا خیلی اذیت میکنن . به نظرم حتما خوابشون رو تنظیم کن تا کمتر اذیت بشی خانمی . من هم یه زمانی به خاطر دندوناشون که شبا اذیتشون میکرد به دستور دکتر دیفن هیدرامین میدادم بهشون برای یه مدت کوتاه ایرادی نداره . سعی کن وعده های شیر هم کمتر کنی الان دیگه باید با غذا سیر بشن .
مرضیه(مامان 3جوجه طلایی)
پاسخ
مرسی از راهنماییتون . من سعیم بر همین هست که با غذا سیر بشن اما خوب گاهی فقط شیر می خوان و گاهی هم غذا را دوست ندارن و تا یه غذای دیگه درست کنم گرسنه نمی ذارمشون . بازم ممنون عزیزم فرشته های دوقلوی من را ببوس
رویا
20 آبان 93 18:40
خدا قوت مامانی گل
مرضیه(مامان 3جوجه طلایی)
پاسخ
مرسی خانومی
مامانی
20 آبان 93 22:07
خب عزیزم این نحوه زمانبندی خواب به نظر من درست نیست. بچه باید شب زودتر بخوابه و صبح زودتر بیدار شه. یاسی معمولا صبح بین 8 تا 8 و نیم بیدار میشه و بعد از ظهر هم بین ساعت یک تا دو یا دو نیم میخوابه (یعنی حدود یک تا یک و نیم ساعت) و بعد یه کله بیداره تا 9 یا 10 شب. خیلی واسه این برنامه زحمت کشیدم، خیلی. از حدود وقتی سه یا چهار ماهه بود شروع کردم. همیشه دوست داشتم بچم سحرخیز باشه چون خودم اصلا آدم سحرخیزی نیستم! به نظر من صبحا زودتر بیدارشون کن و نذار بخوابن. خوب معلومه اگه تا 6 عصر بخوابن شب خوابشون نمیبره. یه مدت رو برنامه خوابشون کار کنی درست میشه.
مرضیه(مامان 3جوجه طلایی)
پاسخ
من با نظر شما کاملا موافقم اما صبح که زود بیدار شن یا مدام نق می زنن و می خوان بغلم باشن یا اینکه یه ساعت بعد دوباره 2 ، 3 ساعت می خوابن
مامان ریحانه
21 آبان 93 11:22
سلام عزیزم سه تا جوجوت چطورن عزیزم دختر من که همیشه دیر وقت می خوابه یعنی کلافه ام کرده هرشب که ساعت 12 خاموشی می زنیم تازه ساعت 2/5 می خوابه و را به راه بهونه می گیره که اینو بیار اونو بیار برای اینکه نخوابه دیشب 11 خاموشی زدیم هنر کرده یه ربع 1 خوابیده اما باز تو شب بیدار شده و خلاصه بیدار میشه نمیذاره منم بخوابم دوباره صبح که پا شدم صبحونه ی داداششو بدم بیدار شده و تا 10 صبح یکسره چیزای جورواجور می خواسته به غیر از چند لقمه نون و پنیر که گردواشو در میاورده دیگه تخم مرغ آبپز خواسته موز خواسته که هیچکدومو نخورده ساعت 9 هم برنج می خواست که پا شدم براش درست کنم که خوابش بردانقدرم کم وزنو وبد غذاست به خدا بیخوابی پدرمو در آورده تو روز هم خوابم میاد اما بکشیم خوابم نمی بره مگه نگام به تی وی باشه یه 10 دقیقه خوابم ببره حالا ببین یه بچه با من چیکار میکنه شما که سه تا هستن امیدوارم به زودی خوابشون منظم بشه عزیزم ببخشید طولانی شد بچه های گلتو ببوس
مرضیه(مامان 3جوجه طلایی)
پاسخ
مرسی عزیزم . بچه های منم ساعت 2.5 خودشون بیهوش می شن . نازنین زهرای گلم را یه ماچ آبدار بکنین
مامان گلشن
21 آبان 93 12:30
من فکر میکنم صبح زود بیدارشون کنین.حدود ساعت 7 شب بهشون شربت بدین که تا اخر شب اثر کرده باشه .نه اینکه اوج خوابشون بمونه برای دم صبح
مرضیه(مامان 3جوجه طلایی)
پاسخ
امتحان کردم صبح که بیدار شدن یک ساعت بعد یه خواب دو سه ساعته داشتن. اگه زود تر از ساعت 10 بخوابن خستگی شون را می گیرن دوباره با انرژی بیشتر بیدار شدن چون پدر مهربان تا ساعت 12 بیدار هستن و از خستگی شاید خوابشون نمی بره و کوچکترین نوری که توی خونه باشه بچه را جذب می کنه.شربت را هر ساعتی بدم یک ساعت بعد خوابن اما حرف شما کاملا معقولانه هست نباید اینقدر دیر بخوابن.
مامان زهرا وسارا
21 آبان 93 14:49
سلام عزیز دلم خسته نباشی بوس بوس بوس برا ی سه کماندار شب زنده دار چطوره جدا جدا بخوابونیشون.... . . . خودم فهمیدم پیشنهادم خنده دار و غیر عملیه ... ولی باید یه کاری کنی که از صب تا شب نخوابن تا سر شب دیگه خسته باشن و خوابشون بیاد ..... لزرگتر که بشن بهتر میشه حداقل میتونی جایزه ای بزاری براکسی که زودتر بخوابه... خدا حفظشون کنه و سایه پر مهر تو بالا سر شون باشه امین
مرضیه(مامان 3جوجه طلایی)
پاسخ
نظرتون خیلی خوبه ولی عملی نیست وقتی خونه کسی هستیم همین کار را می کنیم اما توی خونه خودمون سه تایی را بخوام یکی یکی بخوابونم تا به سومی برسم اولی بیدار شده چون طاقت دوری همدیگه را ندارن.